Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Czasopisma
(1)
Książki
(1)
Autor
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kongresy pedagogiczne
(1)
Młodzież
(1)
Oświata
(1)
Pierwszy Kongres Nauki Polskiej
(1)
Raport o stanie edukacji 2010
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka ludowa
(1)
Temat: czas
1701-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo o sztuce polskie
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
R. 44, nr 4 (1990)-.
Numeracja pierwszego zeszytu: R. 44, nr 4 (1990) = nr 211.
Od R. 56, nr 1/2 (2002) wyd.: IS PAN : FK.
Od R. 59, nr 3 (2005) wyd.: IS PAN : SLPA.
Opis na podstawie: R. 53, nr 1/2 (1999) = nr 244/245.
R. 65, nr 1-4 (2011) wyd.: IS PAN [etc.].
Tyt. wg okł.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1990 (vol.44), nr 4 ( nr 1-3 zob. Polska Sztuka Ludowa)
1991 (vol.45), nr 1-4
1992 (vol.46), nr 1-4
1993 (vol.47), nr 1-4
1994 (vol.48), nr 1-4
1995 (vol.49), nr 1-4
1996 (vol.50), nr 1-4
1997 (vol.51), nr 1-4
1998 (vol.52), nr 1-4
1999 (vol.53), nr 1-4
2000 (vol.54), nr 1-4
2001 (vol.55), nr 1-4
2002 (vol.56), nr 1-4
2003 (vol.57), nr 1-4
2004 (vol.58), nr 1-4
2005 (vol.59), nr 1-4
2006 (vol.60), nr 1-4
2007 (vol.61), nr 1-4
2008 (vol.62), nr 1-4
2009 (vol.63), nr 1-4
2010 (vol.64), nr 1-4
2011 (vol.65), nr 1-4
2012 (vol.66), nr 1-4
2013 (vol.67), nr 1-4
2014 (vol.68), nr 1-4
2015 (vol.69), nr 1-4
2016 (vol.70), nr 1-4
2017(vol.71), nr 1-4
2018 (vol.72), nr 1-4
2019 (vol.73), nr 1-4
2020 (vol.74), nr 1-4
2021 (vol.75), nr 1-4
2022 (vol.76), nr 1-
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Kielce - Czytelnia: 2022 nr 1-2 (336-337), nr 3, nr 4
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 428-444.
Zawiera: Spis treści: Wstęp. Rozdział 1. Ramy teoretyczno-metodologiczne narracji o praktyce edukacyjnej XX wieku: wprowadzenie, badanie kultury, model badań społecznej praktyki edukacyjnej w przestrzeni kulturowej, transgresja historyczna jako teoretyczny kontekst badań nad społeczną praktyką edukacyjną, narracja jako forma wypowiedzi (kontekst filozoficzno-teoretyczny zainteresowania się narracjami w naukach humanistycznych, "narratologia" jako dziedzina współczesnych badań kultury, wykorzystanie wiedzy o narracjach w badaniach nad edukacją, narracje historyczne w naukach humanistycznych), założenia konstytuujące formę, strukturę i treść narracji. Podsumowanie - Czym jest prezentowany tekst kulturowy.
Zawiera: Rozdział 2. Druga Rzeczypospolita (1918-1939): wprowadzenie, uwarunkowania polityczne, społeczne i ekonomiczne związane z powstawaniem państwa oraz budowanie struktur administracyjnych II RP, problemy związane z budowaniem i funkcjonowaniem systemu oświatowego (lata 1921-1932, kształcenie nauczycieli, sieć szkolna), reforma oświatowa 1932 roku - ustawa Jędrzejewiczowska. Problem kształcenia na poziomie wyższym. Włączanie kształcenia nauczycieli w struktury akademickie. Najważniejsze problemy rozwiązywane przez II RP za pomocą instytucji edukacyjnych (likwidacja analfabetyzmu, zmiana struktury społęcznej, budowanie tożsamości narodowej, państwowej i społecznej).
Zawiera: Kontekst kulturowy zmian w praktyce edukacyjnej: najważniejsze idee epoki nowoczesnej w Europie Zachodniej i reformy oświatowe z nimi związane, kształtowanie się Europy jako współnoty kulturowej.
Zawiera: Najważniejsze idee Europy Zachodniej w epoce nowoczesnej: praktyka oświatowa niektórych krajów Europy od XVIII wieku (praktyka oświatowa Francji, praktyka oswiatowa w państwach, do których zostały włączone ziemie polskie w wyniku zaborów). Wzorce osobowe możliwe do zaakceptowania w II RP ("człowiek zabawy" jako wzór kultury szlacheckiej i chłopskiej, "człowiek dobrze wychowany" jako wzór kultury inteligenckiej).
Zawiera: Odpowiedź pedagogika polskiej na wyzwania przełomu XIX i XX wieku: Uniwersytet Lwowski - inicjatywy profesora Kazimierza Twardowskiego, Uniwersytet Jagielloński - inicjatywy profesora Władysława Heinricha, nurt pedologiczny w Polsce. Popularyzacja wiedzy o edukacji. Kongresy pedagogiczne i czasopisma. Podsumowanie - Logika zmian w społecznej praktyce edukacyjnej w II RP.
Zawiera: Rozdział 3. Między Drugą Rzeczypospolitą a Polską Rzeczypospolitą Ludową (1939-1952). Polska w warunkach utraty niepodległości i zagrożenia dwoma totalitaryzmami. Polityka oświatowa na ziemiach polskich po ich włączeniu do III Rzeszy i ZSRR (polityka oswiatowa na ziemiach włączonych bezposrednio do Rzesz, w Generalnym Gubernatorstwie, na ziemiach włączonych bezpośrednio do ZSRR).
Zawiera: Polska w konspiracji: tajne szkolnictwo ogólnokształcące, szkolnictwo wyższe).
Zawiera: Tryumf Wielkiego Przymierza a sprawa Polski na arenie międzynarodowej: Polska w strefie wpływów ZSRR, program przejęcia władzy w Polsce (likwidacja struktur Polskiego Państwa Podziemnego, likwidacja własności prywatnej środków produkcji, stworzenie rozbudowanego aparatu przymusu /kontroli, inwigilacji, represji i terroru/, legitymizacja nowej władzy).
Zawiera: Tworzenie warunków do przeprowadzenia "wielkiej zmiany kulturowej": totalitaryzm komunistyczny, program i proces sowietyzacji, fenomen sowietyzacji, cele i zadania związane z uruchomieniem "ofensywy ideologicznej".
Zawiera: Ofensywa ideologiczna w Polsce: kierunek zmian w dziedzinie języka, w nauce, w literaturze i innych sztukach - socrealizm, kierunek zmian w relacjach między państwem a Kościołem.
Zawiera: Posumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej w latach wielkiej zmiany polityczno-kulturowej.
Zawiera: Rozdział 4. Polska Rzeczypospolita Ludowa (1952-1989). Bilans strat - diagnoza stanu.
Zawiera: Lata 1944-1956: zmiany w systemie oświatowym (ogólnokształcącym): tworzenie administracji oświatowej, przygotowanie do reformy oświatowej, najważniejsze dekrety dotyczące organizacji szkolnictwa w latach 1944-1948, przygotowanie do przeprowadzenia ofensywy ideologicznej w systemie oświaty, akcja likwidacji analfabetyzmu, zmiany w obszarze ideałów i celów edukacyjnch, reforma programowa - zmiany w treściach i celach kształcenia (nauczania i wychowania).
Zawiera: Realizacja zmian w segmencie kształcenia zawodowego.
Zawiera: Polityka kadrowa i kształcenie nauczycieli dla szkół podstawowych.
Zawiera: Zmiany w nauce i szkolnictwie wyższym: Pierwszy Kongres Nauki Polskiej, nowa organizacja nauki, zmiany w strukturze i funkcjonowaniu uczelni.
Zawiera: Konstytucyjne zmiany w obszarze edukacji.
Zawiera: Lata 1957-1989.
Zawiera: Transgresyjne ujęcie zmian dokonanych w latach 1944-1956.
Zawiera: Proces destalinizacji po roku 1956.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w systemie oświatowym lat 1957-1989 (proces zmian oświatowych w l. 1952-1961 oraz 1961-1973, reforma oświaty w roku 1973, dryfowanie oświaty po roku 1973.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w polityce wobec nauki i szkolnictwa wyższego: kierunek zmian w nauce i szkolnictwie wyższym po 1956 roku, zmiany w kształceniu nauczycieli i pedagogów po 1956 roku.
Zawiera: Pedagogika w procesie wielkiej zmiany kulturowej
Zawiera: Ruch oporu wobec zmiany kulturowej i jej skutków w oświacie i nauce: opozycja antysystemowa w PRL-u, problem reformy oświatowej w działaniach opozycji demokratycznej.
Zawiera: Podumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej PRL-u.
Zawiera: Rozdział 5. Trzecia Rzeczypospolita (po 1989 r.)
Zawiera: Uwikłanie zmiany kulturowej w proces transformacji systemowej.
Zawiera: Problem zmian oświatowych w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Zawiera: Reformy oświatowe po 1989 roku - ustawy o sytemie oświaty z 1991 i 1999 roku.
Zawiera: Monitorowanie zmian w systemie oświaty: Raporty OECD, Społeczeństwo w drodze do wiedzy. Raport o stanie edukacji 2010, badania nad młodzieżą.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w szkolnictwie wyższym.
Zawiera: Pedagogika w warunkach zmiany kulturowej.
Zawiera: Kształcenie naucycieli i pedagogów.
Zawiera: Podsumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej III RP (w praktyce oświatowej i szkolnictwie wyższym).
Zawiera: Zakończenie. Imponderabilia wielkiej zmiany.
Zawiera: Kalendarium (wydarzenia i fakty XX wieku, które miały znaczenie dla polskiej praktyki edukacyjnej).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej